فرآیند آزمون کتبی بانک‌ها
نوشته شده توسط : مژده

صبح یکی از جمعه‌های سال در آزمون کتبی بانک حضور پیدا خواهید کرد. روند این آزمون دقیقا مشابه با کنکور است. سوالات نیز در دو دفترچه در اختیار شما قرار گرفت. در دفترچه اول به سوالات روانشناسی پاسخ خواهید داد که نقشی در نمره اصلی شما نخواهند داشت. سوالات اصلی در دفترچه دوم است و باید به سوالات هوش و استعداد تحصیلی، آشنایی با کامپیوتر، ریاضی و آمار، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی حوزه بانکی و اقتصادی پاسخ دهید.

پس از مدتی حدود ۴۰ روزه نتایج اعلام می‌شود و اگر نمره‌ی قبولی را کسب کرده باشید، به مرحله‌ی مهم‌تر استخدام یعنی مصاحبه استخدامی بانک دعوت خواهید شد.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

مصاحبه

فرآیند مصاحبه استخدامی بانک‌ها و سوالات آن

از تمامی افرادی که نمره‌ی قبولی را در آزمون کتبی دریافت می‌کنند، خواسته می‌شود تا برای مصاحبه‌ی حضوری آماده شوند. در مصاحبه‌ی حضوری معمولا مسیر سوالات را خودتان تعیین می‌کنید، چون سوالات از بین گفته‌های شما طرح می‌شود. در ابتدا از شما می‌خواهند تا خودتان را معرفی کنید و سپس سوالات براساس توصیف شما مطرح خواهد شد.

 

تا به حال در چه حوزه‌ای فعالیت‌ می‌کردید؟

این سوال از شما پرسیده می‌شود تا روند مصاحبه شکل بگیرد. اگر شما تاکنون فعالیت کاری جدی نداشته‌اید، می‌توانید به آن اقرار کنید و سپس راجع به مهارت‌هایی که دارید، صحبت کنید.

در مهارت‌های خود به هیچ وجه اغراق نکنید، چرا که ممکن است سوالاتی از شما شود و نتوانید به آن‌ها پاسخ دهید.

 

چرا همان شغل را ادامه نمی‌دهید؟

اگر قبلا سابقه کاری داشته باشید، احتمالا از شما سوال خواهد شد که چرا همان شغل را ادامه نمی‌دهید؟ احتمالا شما در آن شغل با مشکلاتی مواجه بوده‌اید که سعی دارید، شغل خود را تغییر دهید. قبل از حضور در جلسه مصاحبه حتما راجع به آن‌ها فکر کنید و دلایل اصلی خود برای ترک شغل قبلی و انتخاب شغل بانکداری را بیان کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%e2%80%8c%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7/





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: